16 januari 2012

Ny blogg igen

Vart tvungen att starta en ny blogg då jag inte kommer in på den gamla. Suck.

Idag har jag i alla fall dragit på mig ridbyxorna och följt med Liza till stallet och ridit en sväng på Dante.

Sen blir det hem och äta lunch. Har ju försökt bättra mig med mat och mattider. Så på en vecka har jag gått ner 2,5kg men mer ska bort så är bara att hålla i.
Så nu ska jag försöka följa med Liza och rida så mycket jag hinner.

Som vissa av mina vänner vet så har jag ju varit på möte hos familjerätten 2 gånger för att lösa detta med varannan vecka som J inte har kunnat lösa med sina arbetstider och innan första mötet försökte han inte ens men sen vart det lite bättre med jävligt rörigt med glapp hit och dit pga av att han jobbar sent vissa kvällar så Leo måste bo hos mig då. Missförstå mig inte jag älskar min son och att vara med han men behöver egentid för både jobb och fritid. Men det blir så rörigt när han ska iväg några dagar, komma hem några dagar, sen iväg några dagar igen.

Så var vi i alla fall på ett andra möte och fortfarande ingen förändring och handläggaren sa i slutet att tyvärr men med dessa förutsättningar kan jag inte hjälpa er. Så inget nytt möte bokades in.

Men någon dag senare fick jag ett mail med ett meddelande han skulle lämna in till chefen om ändrade arbetstider och nu lät det som att det skulle vara fixat tills nästa gång han ska ha Leo. Skönt.

I övrigt så försöker jag hitta ett jobb med fasta tider där jag vet när jag jobbar och när jag inte gör det så är det någon som har ett jobb till övers tveka inte att höra av er.

Nej nu dags för lunch. Kalkonbröst filé med gratäng och sås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar