22 januari 2012

Full fart

Ja igår var det full fart här. Började morgonen med grötfrukost och planer på Fyrishov. Sen messade min kära vän H att hon och J ville följa med. Sagt och gjort dom kom hit så åkte vi till city gross för lite förberedande shopping. Det var en sport vill jag lova Leo och J for omkring som två vildar med varsin liten kundvagn.

Sen bar det av hemåt där vi bredde mackor och blandade saft och packade ihop allt. Så åkte vi iväg. Leo somnade på vägen dit han hade ju sovtid precis då.

Först när vi klev i var Leo lite skeptiskt. Men så såg han J och fast han var som en igel på mig så tyckte han det var lite skoj iallafall. Sen gick vi ut till den vanliga barnbassängen men där tyckte han.det var för kallt så då tog vi bubbelpoolen och efter ett tag hade han vant sig vid värmen så då satt han i och tittade på alla barn och såg helt slut ut.

Sen fikade vi lite, sen var det sång och dans för barnen i varmbassängen så det var vi med på. Sen var det lite mer liv i Leo och han skulle hoppa från kanten och leka lite mer. Sen efter 3 timmar lite drygt gav vi upp. Sen hem och Leo däckade direkt i bilen så fick väcka han igen för att bära in han och lägga han i sängen. Sen sov han som en stock i 1,5 timme ungefär.

Sen var det dags för middag och barnen åt väl lite så där halv dåligt. Sen var det full fart på dom tills H och J skulle åka hem. Vid 20 lade jag Leo och han grejade lite ett tag sen slocknade han. I natt har han drömt lite mardrömmar igen så några skrik pass där jag fick ge han nappen vart det men sen sov han igen.

Själv lade jag mig 21 för då höll jag på att somna. Men sen har jag sovit rastlöst dels vaknat när Leo gjort det men även flera gånger utöver det. Sen vid 6.15 väckte Leo mig där han stod i sin säng och pratade men sen la han sig ner igen och vi vaknade lite halv sakta. Sen upp och titta på Pippi innan frukost. Och nu leker han med sina leksaker igen. Mys pojke idag ska vi ha en lugn dag hemma med mys.

Och imorgon är det måndag igen och dags för dagis igen. Sen åker Leo till pappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar