27 januari 2012

Jobb jobb jobb

Japp den här veckan har jag jobbat. Skrapat massa bågar och gångjärn och oljat flera bågar.

Och kan säga så här inte behöver jag betala massa dyra pengar för ett gymkort iallafall för det känns att man använder mage,.rygg, nacke och armar väldigt mycket.

Idag blir det till Norrtälje vid lunch och hämta några fönster till så vi har mer att göra. Jobb är det ingen brist på iallafall.

Sen apropå det här med gymkort så förstår jag inte dom som hela tiden klagar på att dom inte har några pengar och ändå så har dom dyra gymkort. Visst att man har träning som en stor hobby men det kan man göra utanför gymmet med. För sitta där och säga att åh jag har inga pengar kvar, kan inte köpa mat får leva på det som.finns och sen hoppas man har snäll mamma/pappa/syskon you lame it som bjuder på mat eller ger en pengar så man kan köpa den. Och samma att inte kunna söka jobb för man har ju ingen bil. Buhu ja du skulle ha köpt en as billig skrothög till bil istället för gymkortet. Och visst den kostar i skatt och försäkring men ha den anställd tills du får jobb då så har du ju större chans att få ett eftersom du kan söka fler.
Sen hur fan ska man kunna söka normala jobb när man inte kan släpa sig ur sängen innan mitt på dagen typ? Visst nattjobb men det passar sällan som ensamstående ed barn och dagistider. Men men det är bara min åsikt. Säger bara sluta leva i en fantasi värld människor.

Nej kliva upp och åka iväg och jobba då.

Ha en bra dag
Och Leo mamma saknar dig hoppas du är frisk igen. <3

Laddar upp lite bilder på min arbetsplats



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar