31 januari 2012

Äntligen i dubbel bemärkelse

Äntligen #1 så känner jag att jag orkar uppdatera lite här.

I fredags var vi till Norrtälje jag och pappa och hämtade 6 nya fönster. Sen var vi in till centrum och en snabb visit på En Liten Smula för att se hur det såg ut nu i nya lokalen och för att lämna ett kuvert till Therese. Var ju bra mycket mindre nu än på det andra stället där jag hade praktik när jag gick bageri på Ekeby och sen jobbade över julen medan jag väntade Leo.

Sen tillbaka till arbetet.

Sen i helgen har jag bara slöat. Var iväg en kort sväng i lördags och körde bilsport förbundetstrailer från rallydepån vid gränby och till en bättre parkering för natten. Lite maffigt att köra men kopplingen och växellådan och jag kom inte så bra överens men kom fram i alla fall och så testade jag på att backa med. Gick riktigt bra. Har ju bara backat trailer 1 gång förr.

Söndagen var också en slö dag, var till plantagen och köpte en orkidé och orkidénäring för presentkortet jag fick av bästaste Liza i julklapp. Sen en sväng på coop och handla lite bra och ha.

Sen hem och spelade pensionärsbingo som varje söndag. Till middag vart det en köttgryta med grytbitar,morötter,gullök och purjolök kokt i mörkt öl med tomatpuré, soja och köttbuljong. Till detta lite potatis mums vart det. Sen vart det en sväng till kvantum på gränby då akut godissug uppstod. Tur J var snäll och skjutsade mig. Med hem följde också den nya sortens ballerina kakor choklad men tycker inte dom var värda priset. Sen var det film på tv innan sovdags.

Sen upp tidigt i måndags för att åka och jobba. J var så nöjd med att få ligga kvar i sängen och sova vidare.

Efter jobbet var det dags att hämta hem min älskade pojke från dagis. Alltid lika underbart att hämta han när man hör lyckan i hans röst när han tjuter mamma över hela Dagis:-) sen hem och lagade mat till pojken innan vi satte oss framför Pippi. Sen ville han inte sova fast han var trött men vid 20.30 typ lade jag han i alla fall och först gnällde han lite men strax efter somnade han som en stock och sov ganska bra i natt förutom ett panikskrik vid 4 sen sov han vidare. Och verkade fortfarande trött vid 6.15 när det var dags att vakna. Så han fick se ett avsnitt med Pippi innan det var dags att klä på sig och åka till dagis.

Nu har Leo ätit och leker lite och ser på Pippi för ovanlighetens skull :-P han tjatar redan när vi går från dagis.

Nej nu ska jag leka lite med Leo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar