27 januari 2013

Vänner, jobb mm

Nu var det ett tag sen igen men har haft mycket att göra i veckan. Återkommer till det, först lite gnäll.

Jag har funderat på en sak folk säger att man är vänner men ändå så hör dom bara av sig om dom vill ha hjälp med något. Man blir aldrig tillfrågad när det är andra saker som fester, utflykter, middagar el bara häng som gäller. Men när det är något som dom behöver hjälp med då går det bra att höra av sig.
Känns ju som att det är dags att rensa lite bland sina så kallade vänner å behålla dom som faktiskt vill både det ena och det andra.
Visst att man kanske inte ses el hörs varje dag men någon gång utan att det är för att fråga om hjälp vore ju trevligt.

Nej nog gnällt om det men det är något att tänka på gott folk.

I veckan har det som sagt varit fullt upp. Lämnade Leo i måndags på dagis så han skulle till pappa efter. Sen var det jobb, i väg till stallet med Liza och sen hem till henne och snacka lite.
Tisdag var det jobb igen.
Onsdag var det jobb, hjälpte Liza rida Juli en sväng, gud så skönt det kändes med lite invand träning. Sen var det mys i soffan med massa prat som gällde.
Torsdag var det jobb, hem å slappa en stund innan det bar av ner på stan på middag. Jätte gott var det.
Fredag var det jobb igen, helt otroligt. Sen hem, iväg och red Juli en galoppsväng medans Liza fixade marktjänsten. Mjölksyra i vaderna kan jag lova.
Lördagen var det städning som gällde och sen slapp i soffan med god middag på saker jag hittade i kyl å frys.
Idag skulle jag fortsätta städa men änså länge har jag fastnat i datorn och en film. Men ska väl sätta fart så det är klart tills lilleman kommer hem imorgon.
Saknar min lilla terrorist. Mammas <3 ingen kan ta hans plats, tur man har plats för fler även om alla inte fattar det.


Imorgon är det dags för jobb igen. Skönt när det rullar på.
Sen får vi väl se vad som händer under veckan, men något trevligt hoppas jag på iaf. =)

Min favolåt just nu som går varm är

B.a.R - Synd att du är så söt- dance remix.  säkert sist av alla att höra den men har ni inte hört den så finns den på Spotify. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar