13 januari 2013

matlista

Vill börja med att tacka alla som försökte hjälpa mig att bestämma mig för vad jag skulle göra. Tyvärr fanns det inga platser kvar så var inte så mycket att fundera på. Men men nu vet jag ju att utbildningen finns ialla fall.

Så denna vecka har det varit blandat på schemat.
Har jobbat, haft middagar med vänner, varit på verkstaden med lastbilen, varit i stallet en sväng och hjälpt till och säkert mer jag glömt.

igår satt jag i alla fall och planerade mat för 2 veckor framöver och här är min matlista

Lördag, igår
Rislåda med kassler
Söndag, idag
Hel kyckling med roasted potatoes och skysås
Måndag
Sopa Seca de fideos, kycklingsoppa på resterna från gårdagen
Tisdag
Omelett med bacon och lök
Onsdag
Kycklingpasta
Torsdag
Gratinerad köttfärspasta
Fredag
Torskgratäng

Vart en hel del kyckling och pasta men så är det ibland.

Nästa vecka blir det detta

Lördag:
Raggmunk med Fläsk
Söndag:
Ljummen risonisallad
Måndag:
Chili con carne
Tisdag:
Hemmagjorda hamburgare med bröd
Onsdag:
Tomatsoppa
Torsdag:
Biffstroganoff
Fredag:
Lax/rödspätta med filsås

Ska försöka orka lägga upp alla recepten här så ni också får dom.

Brukar ni göra matlista?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar